Saturday, February 26, 2011

What's for lunch...????

Pejam celik pejam celik muncul dah hari Sabtu lagi....sekejap je dah seminggu...bertambah lagi umur sebanyak seminggu...hish....makin tua ye kite...ok cukup...pasal tua2 ni cakap sikit je...Seperti biasa celik je bijik mata terus terfikir nak makan ape...bukan ape tapi sebab perut dah berkeroncong....so mmg automatik la otak ni akan berfikir pasal makan ye...

So, hari ni tiba-tiba terasa nak makan nasi lemak...nak pi beli kat luar bangun lak dah lewat...jangan kata periuk nasi lemak...akak yg jual pun dah balik dah...maka dengan tak semena-mena kerajinan terus datang....yes....buat sendiri...Nasi Lemak versi shinchan...hahahah...peduli ape aku...aku ngan housemate aku je yg akan mencekik..sedap ke tak tak kisah...seperti biasa la aku mula dgn masak nasi lemaknye...kebetulan ade beli santan kotak ari tu so mmg cantek lah...aku humban je sekotak santan tu..biar rasa dia cukup lemak..campakkan daun pandan,garam dan beberapa hiris halia....ok...ON...biarkan dia masak...
Sambal pulak kebetulan aku dah tumis lada..so ari ni tak payah nak tunggu depan kuali tu sampai lebam...kejap je aku dah boleh campakkan sotong kembang dan bawang.....garam,gula dan air asam jawa secukup rasa...SIAP!

Goreng Drumet ayamas(sebab malas nak buat ayam goreng sendiri),goreng ikan bilis dan timun...maka siaplah hidangan makan tengah hari we all...Kalau tak de gambar macam tak best lak blog ni kan...ok kat bawah ni adalah beberapa gambar yang sempat diambil sebelum kami mencekik dgn "sopan"nye... Bruuuppp....Alhamdulillah...syukur diatas rezeki kurniaanmu ya Allah....

Ini lah dia setelah berhempas pulas memasak di dapur ku yang kecik itu..... TADA!!!!!


 
                                                       Drumet Ayamas


                              Sambal Sotong (Aku campak sekali telur puyuh dlm tu...)


        Ikan Bilis Goreng ( Aku tak makan ni...bukan tak suka tapi takut kena GOUT!!!!!)



                                Timun....(thnx to Hafiizh ye..sebab dia yg potong)



                      Inilah Nasi Lemak nye.......Boleh la untuk tekak aku...hahaha...


          Ade sirap....kebetulan ade ais krim soda.....campurkannye maka jadilah air ini.....


                                  



Aku suruh gak dia posing walaupun dah tak sabar2 dia nak cekut nasi tu..hahahaha..



Lepas makan....terus tgk Hindustan kat TV3....fuhhhhhh..........wonderful Saturday.....ZZZZZzzzzzz~~~~......

1 comment: