Monday, December 20, 2010

Langkawi.......part 1


 
setelah sekian lama merancang...(last pegi 2003) akhirnya aku dapat menjejakkan kaki aku sekali lagi ke Pulau Lagenda Pulau Langkawi.... 1 ogos 2010 (2 weeks b4 ramadhan kot) aku pegi...plan asal nak pergi bertiga....tapi atas sebab2 tertentu kawan aku yg sorang tu tak dapat pegi....dgn berat hati aku melangkah jua ke pulau langkawi...(cewah macam novel lak). so aku ngan hafiizh saje la yg pegi...tanpa sebarang reservation aku memulakan perjalanan seawal jam 6.30 pagi... ni la muka kena bangun awal then nak kena drive.....posing jap....

 ni lak muka tak cukup tido masa driving.....


hmm.....untuk menceriakan mood kami yang teruk ni...kami bercadang untuk berhenti mengisi perut supaya ade sedikit senyuman terpancar dari muka kami....so kami pun berhenti di hentian rawang(kalau tak silap la)....tapi......disebabkan makanannye amat teruk mood kami hanya berubah bila kami memasuki sempadan negeri kedah darul aman...bila dah nampak sawah padi yang terbentang...masa tu la mood cuti kami datang...(serius cakap ni) dari kl mmg tak de mood langsung...tak caye..??? tgk ni....kan muka ade senyumm....




selepas 6 jam setengah memandu....sampai la kami ke jeti kuala perlis.....lepas siap parking kete semua....aku menuju ke jeti untuk beli tiket...aku sampai di kaunter pukul 1215tghari dan kebetulan sebuah feri nak bertolak pukul 1230....dan..... feri yg besar...so serta merta ketakutan aku naik feri hilang...huhuhu(maklumla org takut air)...aku duduk je...feri pun terus bergerak....antara pose2 org yg dah ade mood cuti dlm feri.....


 ok....45 minit dalam feri dan.....Langkawi......here we come!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! rasa seronok sangat bila feri menghampiri jeti kuah dan Helang Besar mula kelihatan.....


turun saje dari feri.....pose lagi.....bam..bam....

besar kan feri tu..?? sebab tu la aku tak takut naik....heheheh



 At last....kami sampai di Langkawi dengan selamatnya....atas nasihat jurukamera amatur, aku pun pose la lagi dgn background helang tu....

so langkah seterusnya adalah untuk mencari kereta sewa supaya kami senang bergerak...kami pun jalan menuju keluar dari jeti..sampai saje kat kaunter2 kereta sewa tu ade sorang brader ni offer kete sewa....setelah berbincang kami setuju untuk menyewa sebuah NISSAN SENTRA untuk digunakan selama 4 hari di sana...dgn kadar sewa RM70 ringgit sehari...murah kan..???


so...lepas isi myk penuh2 kete ni....kami pun jalan mencari tempat penginapan pulak...disebabkan tiada ape2 reservation...so kami terus menuju ke pantai chenang untuk mencari chalet/motel bajet kat area sana dgn harapan senang nak mandi pantai ...tapi...disangkakan panas hingga ke petang rupenye hujan pula diwaktu petang....so....PART 1  sampai di sini....

nak tau kami dok kat mana....kemana kami pegi....ape kami buat sepjg 4 hari di sana tunggu ye...

to be continued........

1 comment:

  1. haaaaa..... bestnyaa.... gi dua orang lak tu! seterusnya????

    ReplyDelete